Nick Kyrgios
Dzikie dziecko tenisa, Nick Kyrgios, po raz kolejny wypadło z toru w swoim spotkaniu w pierwszej rundzie z Reillym Opelką podczas poniedziałkowego turnieju National Bank Open 2021. Aussie wdał się w zażartą kłótnię z sędzią po orzeczeniu osądu pod koniec remisu drugiego seta i przegrał mecz w trzech setach.
Kyrgios miał dobry początek, wygrywając seta otwierającego 6-4 z nienagannym podaniem. Ale Opelka odmówił cichego schodzenia na dół, pozostając mocnym na swoim serwisie, aby wymusić dogrywkę w drugim secie - i tam wszystko się skończyło.
Przy 4-4 w tiebreakerze Opelka zagrał potężny serwis, wywołując słaby powrót Kyrgios. Jednak strzał Australijczyka miał lekki obrót w tył, co doprowadziło do tego, że piłka po odbiciu skręciła w jego stronę.
Aby nie dać się zniechęcić, Opelka podjął szybką ostatnią próbę dosięgnięcia piłki. Ale skończyło się na tym, że zbliżył się bardzo do siatki, zanim odepchnął zwycięzcę.
Kyrgios natychmiast wskazał na Opelkę, spodziewając się, że sędzia przybije mu punkt za dotknięcie siatki stopą. Sędzia jednak odmówił wezwania, ponieważ nie widziała, jak Amerykanka nawiązała kontakt z siecią.
Oto pełna wymiana zdań między Nickiem Kyrgios a sędzią na tym etapie meczu:
Nick Kyrgios: „ Co oglądasz? Widzę to z odległości stopy, widziałem, jak jego stopa dotyka siatki.
Rozjemca: „Nie będę tego nazywać, jeśli tego nie zobaczę”.
Nick Kyrgios: „ Co oglądasz, bracie? Widzę, jak jego stopa dotyka siatki z miejsca, w którym jestem, a ty nic nie wzywasz. To żart, bracie. Kosztowało mnie to pieprzony zestaw. Byki***!
Cały punkt, a także fragmenty rozmowy można zobaczyć w poniższym filmie ze skrótami, przy znaku 1:30.
Oto kilka GIF-ów w zwolnionym tempie z incydentu pod różnymi kątami:
Inny kąt pokazany w podświetleniach. Brak rozstrzygających dowodów, że Opelka się dotknęła.#NBO21 #Kirgios pic.twitter.com/kHygBBbGWt
- Tenisowe GIF-y (@tennis_gifs)10 sierpnia 2021
Nick Kyrgios popełnił dwukrotny błąd podczas seta 4-6, podarowując drugiego seta Reilly'emu Opelce. Australijczyk podążył za tym, uderzając piłkę w trybuny, nadal wyglądając na bardzo zirytowanego wołaniem sędziego.
Opelka przejął kontrolę nad meczem od tego momentu i złamał Kyrgios w trzeciej grze decydującej. Amerykanin wygrał 4-6, 7-6 (4), 6-4 i przeszedł do drugiej rundy w Toronto.
Co mówią zasady o kontrowersyjnym wezwaniu podczas meczu Nicka Kyrgiosa z Reillym Opelką?
Chociaż Nick Kyrgios uważa, że sędzia nie wykorzystał właściwie swoich uprawnień dyskrecjonalnych, przyjrzyj się bliżej Książka zasad ITF sugeruje, że słusznie nie karała Reilly Opelka.
Zgodnie z Regułą 24 (g) i (h), gracz ma zadokować punkt w następujących przypadkach:
najlepsi zawodowi tenisiści
„Gracz lub rakieta, niezależnie od tego, czy jest w ręku gracza, czy nie, lub cokolwiek, co gracz ma na sobie lub nosi, dotyka w dowolnym momencie siatki, słupków siatki/kijków do gry pojedynczej, linki lub metalowej linki, paska lub opaski lub boiska przeciwnika gdy piłka jest w grze, lub;
„Gracz uderza piłkę, zanim minie siatkę”.
Reilly Opelka wyraźnie nie naruszył żadnej z zasad. Sędzia nie widział na własne oczy, jak Opelka dotyka siatki, a Amerykanka również pozornie nawiązała kontakt z piłką, gdy ta oddalała się od jego strony boiska. Oznacza to, że w jego przypadku powyższe zasady nie mogły zostać zaimplementowane.
Niektórzy fani na Twitterze twierdzili, że Opelka kładąc swoją rakietę na piłce, która znajdowała się po stronie Kyrgios na boisku, uzasadnia naruszenie. Tak jednak nie jest; zgodnie z Regułą 25 (b) zwrot jest dobry, jeżeli:
„Po tym, jak piłka w grze uderzyła o ziemię na właściwym korcie i obróciła się lub została przerzucona z powrotem przez siatkę, gracz sięga przez siatkę i zagrywa piłkę na właściwy kort, pod warunkiem, że gracz nie złamie Reguły 24. '
Gdyby Nick Kyrgios był wtedy w pełni świadomy tej zasady, mógłby powstrzymać swój gniew. Okazało się jednak, że Kyrgios nie był w stanie zachować spokoju iw rezultacie Reilly Opelka jest w drugiej rundzie w Toronto, a Aussie nie.